24 Ocak 2011 Pazartesi

Bölüm1; Maserasyon

                                                              AVŞA  ADASI'NDAN

Üzümleri topladık,ezdik.Çeşitli şekilde ezebilirsiniz ki bunların en bilineni ve en eski olanı olanı ayakla ezmektir. Ancak ezmeden önce üzüm tanelerini saplarından ayırmak gerekir. Ayırmazsak ne olur?Bir şey olmaz.Ancak saplarda bulunan ve ''Tanen'' denen madde şıraya geçer ki şarabımıza buruk bir tat kazandırır. Ancak artık sap ayırıcı ve patlatıcı makineler vardır ama oldukça pahalıdır.Yani ya siz benim gibi üzümü sapları ayrılmış ve taneleri patlatılmış şekilde alacaksınız veya sapları ayıracak ve taneleri ezerek patlatacaksınız.Başka çıkar yol yok. 
Sapları ayrılmış ve ezilmiş üzümleri(cibre) bidonlara koydum. Burada koruma amaçlı kükürtleme yapılır.Ancak ben şarabımda herhangi bir kimysal kullanmayacağım için bunu yapmıyorum.Yapmadığım içinde araştırmadım. O yüzden şu kadar cibreye şu kadar kükürt diye bir oran veremem. İlk olarak 60 Kg'lık şiraz üzümünden elde edilmiş 30 lt'lik iki bidon cibrem var. Üstlerini temiz bir tülbent ile kapatmış ve günde iki kez karıştırıyordum.İşte bu işleme MASERASYON denir.Şarabın renginin oluştuğu kısım burasıdır.Üzümün kabuklarında bulunan renk pigmentleri maserasyon sırasında şıraya geçer. Ayrıca şaraba eğer maya katılacaksa bu aşamada katılır. Ancak ben dediğim gibi herhangi bir kimyasal kullanmayacağım için herhangi bir maya katmıyorum.Herşeyi doğal seyrinde devam etmesini istiyorum.Aslında buda bir yöntem.Vahşi maya deniliyor buna da.Maserasyon işlemi beyaz şaraplarda uygulanmamaktadır.Bunu da bir ek bilgi olarak geçelim.Maserasyın işleminin süresi en çok zorlandığım kısımlardan birisiydi.Çünkü net bir gün sayısı bulamadım.Genelde bir hafta olduğuna dair bilgiler buldum ve 7.gün maserasyon işlemini bitirdim.Nasıl mı?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder