24 Ocak 2011 Pazartesi

Hazırlık.

                                                                TEKİRDAĞ

Şarap deyip geçmeyin hemen..Bu ülkede en zenginin de en fakirin de ortak paydalarından birisidir şarap. 5 TL olanıda vardır,5000 TL olanı da. Neticede ikisi de şaraptır. Sözü uzatmayalım bu şarap merakı bizim genlerimizde var.Övünmek gibi olacak ama biz Trakya'lıyız .Spartacus'un memleketinden. Genlerimizde olan sadece şarap merakı değil, Spartacus'un özgürlük ateşi aynı zamanda.Spartacus çok mu eski..Bakınız Namık Kemal.
Efendim Allah öyle istemiş bu topraklarda doğmuşuz bu kadar övünmek yeter. biz yine şaraba dönelim. (Kendi şarabınızı yapmaya karar verdiğinizde ilk yapmanız gereken nedir? Ne olacak içtiğiniz şarap şişelerini atmayıp biriktirmek.) Şimdi Trakya da Tekirdağ,Şarköy,Hoşköy, Mürefte denilince arkasından şarap gelir.Dedik ya kendimiz yapıcaz ama  önce bakalım nasıl yapılır bu nimet.Tekirdağ'da Yazır Köy'ünde, Umurbey Şarapları, geç Uçmakdereyi, Hoşköy, Melen Şarapçılık, devam et, Mürefte, burda duralım. Doluca,Sevilen,Kutman şarapçılık  hepsini gezdim.Yetmedi atladık feribota Avşa,Börtaçina Şarapçılık.Büyülübağ'ın da önünden geçmişim ama bulamadım.Döndüm, Çorlu Çeşmeli Köyü ChateUzun.Bu kadar yer gezdin ne gördün derseniz..İnsanların gözlerindeki o mutluluğu,o ışığı gördüm.Bu ülkedeki herkes gördüğüm insanlar gibi olsa hem bu ülke,hem de  bu dünya daha güzel olurdu.
Anladık ki doğru yoldayız.Bu işte belki para yok ama mutluluk var bu kesin..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder