5 Ekim 2011 Çarşamba

Yine,Yeniden..

Çok zor oldu..Bu sene üzüm bulmak çok zor oldu..Bu sene Tekirdağ'da zaten üzüm az olmuş birde bunun üstüne bazı şirketler üzümleri daha bağda satın almışlar.Böyle olunca nerdeyse üzümsüz kalıyordum... Geçen seneki gibi Mustafa hoca'yla görüştüm.Bana demez mi ''Ben üzümleri toptan sattım''. Eyvah eyvah.. Ne yapıcaz?? Bir kaç yere sordum yok.Evde şarap grubu Kırklareli'nden alıcak. O gün ben işten izin alamam.. Ne yapcaz diye kara kara düşünürken sağolsun Mustafa Hoca ''Ben kendime ayırmıştım ne kadar lazımsa gel al'' dedi..Hiç sormadım fiyatı kaç,hangi cins.Hemen atladım gittim.Aklımdan geçen yine şiraz almaktı..
 Gittim Hoca bana önce Tekirdağ köftesi ısmarladı. Sonra  bağa gittik üzümler zaten sabah toplanmış. 25 kg  cabernet sauvignon, 25 kg merlot aldım. Sap ayırıcıdan geçirdim. İki ayrı bidona koydum,geldim.. Şimdi bidonda duruyorlar.Sabah akşam karıştırıyorum.Şu an maserasyon başarı ile devam ediyor.Fermantasyon kokusunu çok özlemişim..

KUPAJ
Kupaj nedir? Kupaj birden fazla cins üzümün değişik oranlarda karıştırılarak yeni tad ve aromada şaraplar yaratılmasıdır.Şarap alırkrn etiketlerde üzüm cinsleri yazar.(Belirli bir kalitedeki şaraplar için geçerlidir.Ucuz şaraplarda genellikle sofra şarabı yazar.)Eğer bu tek cins değilde,öküzgözü-boğazkere,cabernet sauvignon-merlot, gibi birden fazla cins ise bu şaraplara kupaj denir.Bu iki cins olabilceği gibi üç dört hatta beş cins olabilir.
Şimdi benim elimde de iki cins üzüm olduğu için bende kupaj yapabileceğim. En çok kullanılan kupajlardan birisidir cabernet sauvignon-merlot kupajı. Aslında ben geçen seneki gibi şiraz ve yanınada merlot alıp pek denenmeyen şiraz-merlot kupajı yapmaktı ama kısmet değilmiş.

Şimdi maesrasyon dönemi devam ederken boş durmayıp yapacağım şaraplar için yeni etiketler tasarladım.Beş şişe merlot,beş şişe cabernet sauvignon,on şişede cabernet sauvignon-merlot yapmayı düşünüyorum. Etiketler hazır..

3 yorum:

  1. merhaba size nasıl ulaşabilirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. havciogullari@gmailcom mail adresinden ulaşabilirsiniz.

      Sil
    2. havciogullari@gmailcom mail adresinden ulaşabilirsiniz.

      Sil